حوزه مدیریت
- اجرای مصوبات شورای سازمان و هیئت مدیره که منطبق با مفاد اساسنامه بوده و اقدام در اداره امور سازمان و کوشش در جهت پیشبرد اهداف آن با اعمال مدیریت صحیح و نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه.
- تهیه و تنظیم برنامه و بودجه سازمان و اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه جهت طرح در هیئت مدیره و تسلیم آن به شورای سازمان جهت تصویب.
- انجام هر گونه معامله و انعقاد هر گونه قرار داد در رابطه با موضوع عملیات سازمان طبق مفاد اساسنامه و با رعایت آیین نامه معاملات و سایر مقررات سازمان.
- تهیه و تنظیم هرگونه مقررات و دستورالعملهای لازم برای پیشبرد امور سازمان و تسلیم آن به هیئت مدیره برای تصویب.
- تقسیم کار صحیح بین کارکنان و ایجاد هماهنگی بین واحدهای تابع و اتخاذ تصمیمات درباره کارکنان سازمان براساس مقررات موضوعه.
- نمایندگی سازمان در برابر ادارات، موسسات دولتی و خصوصی.
- امضاء کلیه اسناد و اوراق مالی و تعهد آور، قبولی، ظهرنویسی، پرداخت و واخواست اوراق تجاری، وصول مطالبات، پرداخت دیون و انجام هر گونه معامله اعم از خرید و فروش یا اجاره، تغییر و تبدیل و فسخ قراردادها، رهن گذاشتن اموال منقول و غیرمنقول سازمان، تضمین دیون، اجرای اسناد لازم الاجرا حسب مقررات مربوطه و در قالب مفاد اساسنامه سازمان
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل.
معاونت اداری و مالی
- تعیین وظایف و حدود و مسئولیت و اختیارات روسای واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات لازم به منظور هماهنگ نمودن فعالیت های آنان
- رسیدگی و صدور دستورات لازم به منظور تامین وسایل و ملزومات مورد نیاز سازمان
- نظارت در تهیه و تنظیم بودجه، متمم بودجه و تفریغ بودجه سازمان
- کلیه امور اداری و مالی سازمان از قبیل نظارت بر حسن جریان کلیه امور و واحدهای تحت سرپرستی، صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدها، سازماندهی فعالیت های مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
اداره امور اداری
- تهیه شرح وظایف پستهای سازمانی با همکاری واحدهای زیربط،
- انجام فعالیت های لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت
- تهیه گزارشات و پیش نویسهای لازم از قبیل احکام انتقال، ترمیم حقوق، مرخصی، معذوریت، تبدیل وضع استخدامی، امور بازنشستگی یا وظیفه، ارتقاء و انتصاب، اضافه کار و نظایر آن طبق دستور
- مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای قوانین و مقررات مورد عمل و انجام سایر وظایف و امور مربوط
- ثبت خلاصه مشخصات و جریان نامه هیا وارده و صادره و موضوع و شماره آنها در دفاتر
- امور راهنمایی مراجعین (پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنها به واحدهای مربوطه، تکمیل فرم و تهیه آمار از تعداد مراجعین و گزارش به مافوق، تماس تلفنی با مقامات مختلف قبل از هدایت مراجعین نزد آنان)
- ارزشیابی (تهیه و توزیع فرمهای ارزشیابی کارکنان و پیگیری در جهت تکمیل توسط مسئولین واحدهای مختلف و بررسی و اعلام نتیجه به کارگزینی برای اعمال درصدهای ضریب و فوق العاده های مربوطه)
- انجام امور بیمه (شامل بیمه های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، مسئولیت، مکمل و...) و رفاه شامل انواع خدمات رفاهی (بن های نقدی و غیرنقدی مناسبتهای مختلف، ورزشی، تحصیلی، تفریحی، زیارتی و...)
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
اداره امور مالی و درآمد
- تکمیل فرمهای تنظیم بودجه، بررسی اعتبارات درخواستی واحدها، نگهداری حساب اعتبارات و تهیه جداول مقایسه ای بودجه سالهای قبل
- پیش بینی درآمد و برآورد هزینه فعالیتها، طرح ها و برنامه ها، تهیه نمودار و آمارهای مورد نیاز و تحلیل آنها، بررسی و تهیه پیشنهادات اصلاحیه یا متمم بودجه در صورت لزوم
- ثبت اقلام از روی برگه های محاسباتی در دفتر صدور برگه و انتقال آن به دفتر روزنامه، معین، اعتبارات و تعهدات و دفتر کل، تهیه و تنظیم لیست حقوق و علامی بانکی، چک و ... وو کنترل آن به منظور رفع اختلاف
- رسیدگی به پیش پرداختها و علل حسابها و اسناد مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی،
- انجام امور مربوط به تهیه تراز عملیات و تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و امضا آنها،
- انجام اقدامات لازم به منظور نصب علائم مخصوص و بر چسبهای شماره دار بر روی هر یک از اموال و تنظیم صورت موجودی مانده اموال مصرف در آخر هر سال و ارائه به امور مالی
- پاسخگویی به مراجعین مربوط به واحدهای نظارت و پیشگیری و تقاضاهای بازدید کارشناسی به منظور وصول بهای خدمات و کارشناسی برابر تعرفه مصوب شورای محترم اسلامی شهر و تایید تقاضای آنها باری پاسخگویی واحدهای ذکر شده و همچنین پیگیری وصول چک های بین راهی و ارائه آمار درآمدهای وصول شده و تطبیق با درآمد پیش بینی شده.
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
مدیریت آموزش و پیشگیری
- تهیه و تنظیم طرحههای ایمنی سطوح مختلف به منظور کاهش حریق ها و حوادث
- نظارت بر تجزیه و تحلیل علل حریق ها و حوادث
- مطالعه گزارشات مربوط به بررسی علل حریق و سوانح به منظور راههای جدید و مناسب برای جلوگیری از آتش سوزی و سوانح و بالا بردن سطح ایمنی در جامعه
- تدوین برنامه های آموزشی و نظارت در اجرای آن
- آموزش علمی و عملی افراد با توجه به آخرین متد بین المللی اطفاء حریق و نجات افراد
- همکاری فنی در تهیه و تنظیم دستورالعملهای اضطراری
- ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی در جامعه
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
معاونت فنی و عملیات
- همکاری با معاون و مدیران سازمان برای تدوین برنامه های استراتژیک و اجرایی سازمان
- بررسی و کنترل کلیه آمار و گزارشهای سوانح و آتش سوزی ها و نظارت بر تجزیه و تحلل علل آنها و گزارش به مدیر علل سازمان
- توجه به ایمنی و سلامت کارکنان تحت سرپرستی و فراهم آوردن تجهیزات انفرادی مناسب و امکانات رفاهی و تدابیر راهبردی در راستای رفع مشکل معیشتی آنها
- نظارت و کنترل بر امر ارزشیابی اجرای عملیات اطفاء و نجات به منظور یافتن نقاط ضعف و اقدام در جهت رفع آنها
- همکاری در امر برنامه ریزی منابع سازمان (انسانی، مالی، تجهیزاتی و نظارت بر استفاده از منابع در حوزه سرپرستی و بررسی کمبودها و مشکلات در مناطق و ایستگاههای عملیاتی و امور ستاد فرماندهی و ارائه پیشنهاد در جهت تامین نیازها و رفع مشکلات و موانع حوزه تحت سرپرستی
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
مرکز ستاد فرماندهی
- آماده نگهداشتن امکانات ارتباطی سازمان
- اطمینان از آمادگی کلیه وسایل و تجهیزات فنی مخابراتی و بیسیم با انجام آزمایشات و بازدیدهای دوره ای
- دریافت کلیه اطلاعات و مکالمات مهم و ارجاع فوری به مقام مافوق جهت اقدام
- نظارت دقیق در گرفتن آدرس محل حادثه یا آتش سوزی و اعزام نیروها از طریق ایستگاه مربوطه
- دریافت گزارشات مختلف و انعکاس موارد مطروحه با واحدهای ذیربط
- نظارت و کنترل بر امر ارزشیابی اجرای عملیات اطفاء و نجات و امداد به منظور یافتن نقاط ضعف و اقدام در جهت رفع آنها
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
رئیس ایستگاه
- شرکت در آموزشهای ضمن خدمت به منظور بالا بردن اطلاعات فنی، حرفه ای، اداری، عقیدتی و دوره های تخصصی
- نظارت و کنتر در حسن اجرای کلیه بخشنامه ا و مصوبات ابلاغ شده سازمان در ایستگاه
- نظارت و کنترل بر اعمال کلیه افراد طبق شرح وظایف و اجرای دقیق مقررات انضباطی و اداری در ایستگاه و محل حادثه و تقاضای تشویق و تنبیه
- اطمینان از آمادگی کلیه پرسنل و تجهیزات تدافعی جهت مقابله با حوادث از طریق شرکت در عملیات و بازدیدهای شبانه و بدون اطلاع
- اطمینان از آمادگی کلیه شیرهای آتش نشانی، پمپها، تابلوها و علامات، پر بودن منابع آب اختصاصی پمپها و نحوه دسترسی به آنها از طریق بازدیدها دوره ای و نگهداری آمار و اطلاعات لازم و ارائه پیشنهادات مورد نیاز
- نظارت و کنترل دقیق بر ماشین آلات و تجهیزات حریق ونجات و غیره که حتماً در هر شیفت تحویل افراد می باشد.
- همکاری و هماهنگی با سایر ایستگاهها در عملیات مشترک
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
فرمانده شیفت
- شرکت در آموزشهای ضمن خدمت به منظور بالا بردن اطلاعات، فنی، حرفه ای، اداری، عقیدتی و دوره های تخصصی
- تحویل ایستگاه و وسایل و تجهیزات و خودروها و دفتر ثبت وقایع به هنگام شروع و در پایان کار با فرمانده شیفت قبل و بعد
- نظارت بر کار عملیاتی افراد و کارهای جاری ایستگاه
- نظارت بر وسائط نقلیه و تجهیزات حریق یا نجات که از هر جهت آماده بهکار باشند
- گزارش آمار افراد و اتومبیهال و تجهیزات کادر حریق یا نجات و تغییرات آن بعد از تحویل شیفت
- نظارت و کنترل بر آزمایش وسایل ارتباطی ایستگاه و بازدید به موقع شیرهای آتش نشانی محدوده
- بررسی کلی محل حادثه، تقسیم کار و اعلام وضعیت حادثه و کمک خواهی از ستاد فرماندهی در صورت لزوم
- اطمینان از اطفاء کامل حریق یا خاتمه عملایت نجات و عدم امکان شعله ور شدن مجدد آن
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می شود و سایر وظایف مربوط به شغل
آتش نشانان راننده
- اطمینان از آمادگی فنی وسایل و تجهیزات و سلامت کامل خودروهای آتش نشانی و هدایت آنها به محل حریق یا حادثه
- به کار انداختن وسایل و تجهیزات موتوری از قبیل تلمبه ها ـ کفسازهاـ پودرپاش هاـ مانیتورها و سایر ابزار و تجهیزات
- اقدام فوری در جهت رفع نواقص جزیی وسایل و تجهیزات تحت نظر
- اطمینان از وجود نظم و نظافت کامل وسایل و تجهیزات و خوردو تحویلی
- شرکت در امور نگهبانی، نظافت روزانه و دوره ای به صورت انفرادی و دسته جمعی
- شرکت در عملیات امداد و نجات یا اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار و مطابق دستورات مافوق با رعایت نظم و سرعت و مهارت
- شرکت در کلاس های آموزش ضمن خدمت به منظور بالا بردن اطلاعات فنی، حرفه ای و ...
- پاسخگویی به تلفن و مکالمات بی سیم ستاد هماهنگی (فرماندهی) و به صدار در آوردن زنگ و اخذ آدرس کامل محل حادثه و در صورت لزوم برقراری ارتباط با ستاد هماهنگی
- شرح در ورزش گروهی به منظور حفظ و تقویت قدرت بدنی و تندرستی
-استفاده از لباس فرم، نصب اتیکت
- حفظ شئونات زندگی دسته جمعی و رعایت کامل نزاکت و شخصیت حرفه ای در محل کار و حادثه توام با روحیه تعاون و رعایت شعائر مذهبی
- انجام کلیه اموری که در حدود وظایف از طرف مافوق ارجاع می گردد.
سرپرست سازمان آتش نشانی
«ابراهیم بابایی»
مرکز شارژکپسول های آتش نشانی
ایستگاه شماره 3 سازمان آتش نشانی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی کوچه 58
ما 80 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم